Trenurile Intercity vor fi din nou puse în circulație de CFR după opt ani de pauză. Cu toate acestea, vor circula cu viteze sub 60 km/oră ținând cont că nu există garnituri noi și nici îmbunătățiri semnificative privind infrastructura. Concret, trenurile Intercity vor circula din nou din 12 decembrie, iar biletele vor costa cu circa 30% mai mult față de trenurile IR, potrivit Profit.
Spre exemplu un bilet București – Iași va costa 130 lei, iar unul Brașov – Constanța, 110 lei, arată Hotnews.ro.
IC 531 București – Cluj, 497 km, 8 ore și 29 minute la dus, 8 ore și 41 minute la întors, viteză medie 57-58 km/h.
Oprește la Ploiești Vest, Brașov și Teiuș
IC 531 București Nord (13.20) – Cluj (21.49)
IC 532 Cluj (8.10) – București Nord (16.51)- Prețul biletului București – Cluj 130 lei la clasa 2 și 186 la clasa 1. La trenurile IR prețul este 99 de lei la clasa 2.
București Nord – Arad, 626 km, 10 ore și 17 minute la dus și 10 ore și 32 de minute la întors, viteză medie 59 km/h.
Oprește la Ploiești Vest, Brașov, Teiuș, Alba Iulia, Deva.
Din trenul IC 531 se desprind la Teiuș aceste vagoane care merg la Arad.
IC 521: București Nord (13.20) – Arad (23.37)
IC 522 Arad (6.19) – București Nord (16.51)
Preț București – Arad, 164 lei la clasa a 2 a și 213 lei la clasa 1
La trenurile IR prețul este 120 de lei.
Cea mai lungă distanță care va fi parcursă fără oprire de trenurile românești de pasageri în 2023 va fi Brașov – Teiuș, 229 km, 4 ore și 10 minute, cu o viteză medie de numai 54 km/h.
Trenul IC 531 și perechea sa vor fi singurele care nu vor opri între cele două orașe, iar prețul biletului va fi 83 de lei. Între Brașov și Sighișoara sunt restricții și lucrări, viteza medie fiind 42 km/h.
De la Sighișoara la Teiuș viteza medie este 89 km/h (porțiune recent modernizată).La un tren RE, care face cu 40 de minute mai mult, prețul este la mai puțin de jumătate (39 lei față de 83 lei).
De la București la Timișoara nu există trenuri IC, fiindcă cele mai rapide trenuri IR fac 9 ore și 46 minute pe 533 km.
sursa: ziare.com