fbpx
  • 0747.305.190
  • redactie@stiridinhunedoara.ro
  • Deva, județul Hunedoara

40 de elevi deveni – peste 2.000 de absențe, în două luni de școală. Copiii au intrat în atenția Direcției de Asistență Socială

40 de elevi din municipiul Deva, cu mai mult de 2.000 de absențe acumulate de la începutul anului școlar, sunt monitorizați de asistenții sociali ai Direcției de Asistență Deva, după ce școlile la care învață împreună cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Hunedoara au solicitat sprijinul instituției.

Elevii au vârste cuprinse între 6 – 18 ani și vor fi monitorizați timp de 3 luni sau 6 luni, în funcție de numărul de riscuri identificate în urma anchetelor sociale.

„Șase dintre elevii aflați în risc de abandon școlar sunt înscriși la Liceul Tehnologic „Transilvania”, în clasele I – III și nu s-au prezentat niciodată la cursuri de la începutul anului școlar, potrivit DGASPC Hunedoara.
În aceeași perioadă, alți 13 de elevi, din clasele I – VII, de la Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria” au adunat, împreună, mai mult de 700 de absențe în 7 săptămâni de școală.
Pe de altă parte, 21 de elevi de gimnaziu și liceu, de la Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” au între 40 și 168 de absențe, conform datelor raportate de către școli pentru perioada 5 septembrie – 31 octombrie 2022”, spun reprezentanții DAS Deva.

Documentele mai arată că peste două treimi dintre elevii cu absențe nemotivate sunt băieți, în timp ce fetele reprezintă 35% din totalul acestora.

„În prezent, reprezentanții Compartimentului Intervenție în Situații de Urgență și Prevenire Marginalizare Socială desfășoară anchete sociale la domiciliul elevilor cu absențe nemotivate pentru identificarea cauzelor care îi determină pe aceștia să lipsească de la cursuri. În același context, părinții elevilor sunt consiliați cu privire la dreptul copilului la educație, conform legislației în vigoare, dar și asupra consecințelor legale care decurg din nerespectarea acestui drept.
Mai mult de jumătate dintre anchetele sociale în cazul celor 40 de elevi cu absențe au fost realizate de către DAS Deva, iar rezultatele acestora relevă că principalii factori care conduc la abandonul școlar sunt reprezentați de influența unui anturaj nepotrivit, proveniența copilului dintr-o familie dezorganizată sau programul haotic de somn al adolescenților care își petrec nopțile pe conturile de pe rețelele sociale”, mai spun reprezentanții DAS Deva.

În perioada monitorizării, asistenții sociali urmăresc atât modificările care intervin în situația socială, familială și economică a elevilor, cât și frecvența participării acestora la cursuri și rezultatele la învățătură.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *