Ultima etapă înainte de deschiderea propriu-zisă a șantierului pentru bucata lipsă a autostrăzii Deva Lugoj, între Margina și Holdea, a început. După ce în luna decembrie, se dădea Ordinul de ministru privind scoaterea din fondul forestier a 18 hectare de pădure din zona tunelurilor pentru urși, iar Romsilva a început deja eliberarea amplasamentului, astăzi firma care construiește tronsonul de autostradă a demarat amenajarea accesului în șantier, în zona în care vor fi construite tunelurile.
Anunțul a fost făcut de Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
„Reprezentanții asocierii de firme care va executa secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, au început ???????????????????????????????????????? ???????????????????????????????????? în șantierul din zona unde vor fi construite tunelurile. Sunt folosite utilaje specifice pentru stabilizarea și îmbunătățirea solului pentru ???????????????????????? ????????????????????????????????????????, care are o lungime de circa 2 km.
Zona este greu accesibilă, mai ales după perioada de iarnă, pământul fiind îmbibat cu apă.
Drumul tehnologic este folosit și de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Timiș, prin Ocolul Silvic Făget, care se ocupă cu eliberarea amplasamentului”, spun reprezentanții DRDP Timișoara.
Termenul de execuție pentru tronsonul lipsă este de 34 de luni, prin urmare dacă se emite Autorizația de Construire și se dă ordinul pentru începerea lucrărilor în martie 2024, termenul de finalizare ar fi decembrie 2026.
Ministerul Mediului a dat avizul pentru defrișarea a 18 hectare de pădure pe traseul lotului 2 al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva la sfârșitul lunii decembrie 2023. Până acum, constructorul a făcut doar lucrări pregătitoare și, parțial defrișări.
Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, între localitățile Margina și Holdea, include două tuneluri pentru urși. Bucata lipsă de autostradă va avea 9,13 km, din care 2,13 km de tunel. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri. Antreprenorul va trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) -Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) -EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina)/ în asociere pentru experința pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB avea termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire.