fbpx
  • 0747.305.190
  • redactie@stiridinhunedoara.ro
  • Deva, județul Hunedoara

Cristina, vocea care le dă speranță celor aflați în suferință. „Nu e ușor să auzi la celălalt capăt al firului pânsete disperate, gemete de durere sau urlete asociate cu neputința și nerăbdarea celor aflați în situații critice”

Peste 180.000 de apeluri la 112, în anul 2023, în județul Hunedoara. La fiecare 3 minute, un hunedorean a simțit că se află în pericol, dar urgențe au fost, în realitate, peste 102.000. Restul apelurilor au fost non-urgențe.

Aproape 37.000 dintre apeluri au fost gestionate de ISU Hunedoara. Cristina este una dintre vocile care au insuflat speranță celor aflați în suferință. Angajata ISU Hunedoara primește cele mai crunte vești prin intermediul 112 de trei ani. Și, chiar dacă este femeie, reușește de fiecare dată să transmită stăpânire de sine celor cu care vorbește, dar și colegilor din subunități, pe care-i mobilizează spre locul intervențiilor.

„Nu e ușor să auzi la celălalt capăt al firului pânsete disperate, gemete de durere sau urlete asociate cu neputința și nerăbdarea celor aflați în situații critice. Și nu poți zice că odată cu trecerea timpului te obișnuiești cu suferința. Poți zice doar că înveți, cu fiecare caz pe care îl întâlnești, să fii tot mai bun, mai perspicace și mai eficient. 

În dispeceratul 112 este o luptă continuă. Totul se desfășoară contracronomentru. Fiecare cuvânt și fiecare decizie sunt esențiale. Echipajele operative trebuie să primească informații cât mai clare despre ceea ce s-a întâmplat, pentru a interveni ca la carte. Iar pentru asta, atunci când discuți cu cei care sună pentru ajutor, trebuie să analizezi cu luciditate toate detaliile să filtrezi datele și, nu în ultimul rând, să le insufli cum poți tu mai bine, speranța că va fi bine. Atunci când tu ești prima persoană care ia contact cu situația de urgență, simți că ai o mare responsabilitate în rezolvarea ei. Și, de aceea, bucuria misiunilor reușite este de nedescris”, spune Cristina. 

„Cristina, ție și colegilor tăi, operatori STS, medici și asistenți, jandarmi, polițiști, salvamontiști, vă mulțumim pentru profesionalismul și promptitudinea cu care răspundeți zi și noapte, urgențelor noastre!”, este mesajul transmis ieri de ISU Hunedoara, cu ocazia Zilei Europene a numărului unic de urgență 112.

Nu abuzați de numărul 112!

Pompierii hunedoreni vă sfătuiesc și, totodată, vă roagă să nu apelați 112 decât dacă dumneavoastră sau o altă persoană vă aflați într-o situație de urgență. Apelurile care nu reprezintă urgențe provoacă întârzieri în acordarea primului ajutor persoanelor care chiar au nevoie de el.

Sunați la 112 dacă sunteți într-o situație de urgență sau dacă aveți motive să credeți că cineva se află într-o situație de urgență.

O situație de urgență este cea în care sunt puse în pericol viața, proprietatea și/sau mediul și care necesită asistența imediată a echipajelor de ambulanță, poliție, pompieri, jandarmi, Salvamont sau SMURD.

Apelurile non-urgente provoacă întârzieri în acordarea de ajutor persoanelor aflate în situații de urgență, acest lucru putând avea consecințe fatale.

Apelarea nejustificată a numărului de urgență 112 poate costa viața unei persoane care are nevoie urgent de ajutor.

Apelarea repetată, cu rea intenție, a numărului 112, fără a avea o urgență ori pentru a aduce injurii operatorilor, constituie abuz și se sancționează conform legii.

„Ne puteți ajuta să reducem numărul apelurilor nejustificate la 112 informându-vă familia și prietenii cu privire la utilizarea responsabilă a numărului unic pentru apeluri de urgență!”, spun reprezentanții ISU Hunedoara. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *