Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat joi, la Timişoara, că s-au încheiat toate procedurile legate de licitaţia pentru tronsonul între Marginea şi Holdea de pe autostrada A Lugoj-Deva, câştigătorul desemnat fiind un constructor român. Singurul constructor român înscris la licitație este UMB Spedition, condusă de Dorinel Umbrărescu (foto). Acesta a construit și lotul IV al autostrăzii Deva-Lugoj, respectiv tronsonul de la Șoimuș, până la Ilia.
„Câştigătorul (licitaţiei, n.r.) este un constructor român care până acum şi-a făcut treaba foarte bine şi ne dă siguranţa că va finaliza în termenii contractului pe care îl vom semna în perioada următoare – când se vor încheia toate procedurile legale, în condiţiile pe care şi le asumă de la început. Este constructorul care în acest moment este, probabil, cel mai mare constructor român cel puţin pe infrastructură rutieră.
În sfârşit, se intră în linie dreaptă şi pe acest proiect. Sunt 10 zile în care se pot depune contestaţii. În ultima vreme am văzut că sunt tot mai puţine contestaţii, pe zona rutieră (…) Vom semna contractul la Timişoara, în săptămânile următoare; este şi proiectare şi execuţie. Durata pentru proiectare prin licitaţie cred că va depăşi un an. A fost condiţie la licitaţie, durata de execuţie, pentru că deşi unii spuneau că nu se mai poate face, că se pierd banii din PNRR (…), iată că se face, inclusiv pe A7”, a detaliat Grindeanu, citat de Agerpres.
Cei 6 ofertanți pentru acest tronson sunt:
1. Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o.
2. AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.)
3. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S.
4. Asocierea MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S – Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş.
5. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
6. Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.
Valoarea estimată a contractului finanțat prin PNRR este cuprinsă între 2,28 miliarde de lei și 2,59 miliarde de lei (fără TVA).
Tronsonul are o lungime de 9 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri cu galerie dublă, iar termenul limită de finalizare este august 2026.