Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România a scos la licitația revizuirea studiului de fezabilitate în baza căruia va fi realizată amenajarea intersecției DN7 cu DN76, în zona podului peste Mureș, din apropiere de comuna Șoimuș. Potrivit datelor publicate în caietul de sarcini din SEAP, sunt luate în calcul două variante: un nod rutier, cu patru bretele, care va asigura siguranță în trafic, și un sens giratoriu în zona ieșirii din satul Mintia, fiind anulată virarea la stânga de lângă podul peste Mureș. În această a două variantă, virarea de la intrare în Deva ar rămâne neschimbată.
„La baza întocmirii Expertizei Tehnice vor sta datele furnizate de Studiul Geotehnic, informațiile obținute în urma inspecției vizuale și soluțiile prezentate în varianta 4, revizia 1, din documentația tehnică în faza studiu de fezabilitate întocmită de către TRANSPROIECT 2001 S.A., respectiv în varianta propusă în studiul de trafic întocmit de CESTRIN (varianta 5), transmis prin adresa nr.6915/05/05.2022”, se arată în caietul de sarcini.
Încă de la momentul în care a fost dată în folosință autostrada Deva-Orăștie, intersecția DN7 cu DN76 a fost un subiect fierbinte pe masa decidenților din Ministerul Transporturilor și CNAIR. La un moment dat, în anul 2021, CNAIR a depus documentația necesară pentru obținerea avizului de mediu, pentru realizarea unui nod rutier, cu patru bretele, care să elimine punctele de întoarcere de pe DN7. Din rațiuni financiare, însă, această variantă, care este cea mai bună pentru această zonă, dar și cea mai costisitoare, nu a fost introdusă în avizul dat de ministerul Transporturilor, în data de 7 septembrie 2021.
Varianta acceptată prin aviz a fost una asemănătoare cu cea existentă în prezent, și anume realizarea a două sensuri giratorii în punctele de întoarcere. Această variantă a fost inclusă în licitația care a fost ridicată în SICAP, și care a fost și anulată, anul trecut. Varianta 4, cea a nodului rutier cu patru bretele, nici nu a mai fost introdusă în Raportul de audit de siguranță rutieră, aflat în documentația vechii licitații.
Variantele care sunt acum în lucru
Președintele Consiliului Județean Hunedoara, Laurențiu Nistor, a fost cel care s-a opus, pe bună dreptate, variantei numărul 2, cea care nu aducea nimic în plus pentru participanții la trafic. Doar scotea din buzunarele statului peste 22 de milioane de lei, fără a rezolva, într-adevăr situația intersecției DN7 cu DN76.
În timpul unor discuții din februarie 2023 de la Prefectură, Laurențiu Nistor l-a contactat pe ministrul Transporturilor, pentru a primi asigurări că va face toate demersurile necesare pentru ca varianta numărul 4, cea a nodului rutier, să fie implementată.
„Am pus pe speaker pe ministrul Transporturilor și pe directorul general de la CNAIR și am spus foarte clar: domnule ministru, am stabilit împreună că pentru intersecția DN7 cu DN76 – m-am zbătut un an și ceva pentru asta – trebuie să acceptați varianta propusă de CNAIR (DRDP) Timișoara, varianta numărul 4, care este cea mai bună. Da, așa va rămâne, pentru că e cea mai bună (a spus ministrul – n.r.). Era o variantă atât de proastă, care este de fapt și acum, sens giratoriu în vârful dealului de la Mintia și sensul de jos. I-am spus: eu nu pot, eu niciodată nu o să îmi pun o semnătură că o să fiu de acord cu asta”, a declarat, la vremea aceea președintele Consiliului Județean Hunedoara, Laurențiu Nistor.
Astăzi, în lucru, sunt doar două variante posibile: anularea întoarcerii înspre Deva pentru participanții la trafic care vin de pe podul de la Șoimuș și realizarea unui sens giratoriu în apropiere de Mintia, dar și varianta nodului rutier cu patru bretele.

Cea mai bună variantă, însă, pentru intersecția DN7 cu DN76 este construirea unui nod rutier, care să asigure fluență traficului și siguranță șoferilor și pasagerilor.

Licitația pentru revizuirea studiului de fezabilitate a fost urcată în SEAP în data de 14 iunie 2024, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 28 iunie.
Ministrul Transporturilor a dat asigurări că nodul rutier se va realiza
Urmare a demersurile făcute de autoritățile din județul Hunedoara, ministrul Transporturilor a declarat, în august 2023, că, indiferent de costurile pe care le va presupune, nodul rutier va fi realizat.
„Vom face și intersecția de la Șoimuș. Acolo, descărcarea se va face pe forma pe care au agreat-o autoritățile locale. Știu că forma veche, cea pe care au vrut-o cei de la DRDP, cea care este mai simplă, ar putea avea o finanțare, fiind mai mică sumă. Eu zic că este mai bine să alegem o variantă care, deși este mai costisitoare, e una bună pentru zonă”, a declarat în anul 2023, la Simeria, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Valoarea lucrărilor care ar trebui făcute la intersecția DN7 cu DN76, în varianta nodului rutier, este de aproximativ 160 de milioane de lei, potrivit ministrului Transporturilor.