fbpx
  • 0747.305.190
  • redactie@stiridinhunedoara.ro
  • Deva, județul Hunedoara

Ministrul Transporturilor dă asigurări că amenajarea intersecției DN7 și DN76, din zona podului peste Mureș de la Șoimuș, se va schimba radical. Când? Nu se știe exact

Amenajarea intersecției dintre DN7 și DN76, din zona podului peste Mureș, va fi schimbată radical, într-un nod rutier cu patru bretele de trafic, care să elimine punctele de întoarcere de pe DN7. Zona este una cu risc crescut de accidente, iar șoferii așteaptă cu nerăbdare reconfigurarea punctului de la ieșirea de pe podul peste Mureș, de la Șoimuș.

De câțiva ani buni, șoferii care vin dintre Mintia și vor să intre pe podul peste Mureș, de la Șoimuș, trebuie să treacă prin întoarcerea de la intrare din Deva. La fel și cei care vin de pe podul de la Șoimuș și vor să meargă la Deva, trebuie să facă dreapta, să urce dealul, iar apoi să facă stânga, la întoarcerea din DN7. Frecvent, aici au loc incidente în trafic, iar soluția nu este una care să ofere siguranță participanților la trafic.

Încă de la momentul în care a fost dată în folosință autostrada Deva-Orăștie, intersecția DN7 cu DN76 a fost un subiect fierbinte pe masa decidenților din Ministerul Transporturilor și CNAIR. La un moment dat, în anul 2021, CNAIR a depus documentația necesară pentru obținerea avizului de mediu, pentru realizarea unui nod rutier, cu patru bretele, care să elimine punctele de întoarcere de pe DN7. Pentru realizarea proiectului se va ocupa definitiv o suprafaţă de teren de circa 169.000 metri pătraţi ce aparţine domeniului public al statului şi unor proprietari particulari astfel: în Unitatea Administrativ Teritorială (UAT) Deva suprafaţa care va fi ocupată este de 129.600 metri pătraţi, în UAT Veţel suprafaţa care va fi ocupată este de 26.600 metri pătraţi, în UAT Şoimuş suprafaţa care va fi ocupată este de 12.800 metri pătraţi.

blank

Cel mai probabil din rațiuni financiare, această variantă, care este cea mai bună pentru această zonă, dar și cea mai costisitoare, nu a fost introdusă în avizul dat de ministerul Transporturilor, în data de 7 septembrie 2021.

Varianta acceptată prin aviz a fost una asemănătoare cu cea existentă în prezent, și anume realizarea a două sensuri giratorii în punctele de întoarcere. Această variantă a fost inclusă în licitația care a fost ridicată în SICAP, și care a fost și anulată. Varianta 4, cea a nodului rutier cu patru bretele, nici nu a mai fost introdusă în Raportul de audit de siguranță rutieră, aflat în documentația licitației.

Urmare a demersurile făcute de autoritățile din județul Hunedoara, ministrul Transporturilor spune că, indiferent de costurile pe care le va presupune, nodul rutier va fi realizat.

„Vom face și intersecția de la Șoimuș. Acolo, descărcarea se va face pe forma pe care au agreat-o autoritățile locale. Știu că forma veche, cea pe care au vrut-o cei de la DRDP, cea care este mai simplă, ar putea avea o finanțare, fiind mai mică sumă. Eu zic că este mai bine să alegem o variantă care, deși este mai costisitoare, e una bună pentru zonă”, a declarat ieri, la Simeria, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Întrebat care este orizontul de timp pentru ca această lucrare să demareze, Grindeanu a spus că, deocamdată, trebuie găsită sursa de finanțare. Cel mai probabil, CNAIR va merge pe un proiect european finanțat prin Programul Operațional Transport, iar dacă nu, rămâne valabil doar un proiect finanțat de la bugetul de stat. Valoarea lucrărilor care ar trebui făcute la intersecția DN7 cu DN76 este de aproximativ 160 de milioane de lei, spune ministrul Transporturilor.

„Acolo, marea problemă este să găsesc sursa de finanțare. În acest moment, sursa de finanțare este bugetul de stat. Nu sunt mulțumit, pentru că acolo, pe bugetul de stat, pot exista semne de întrebare. Pe fondurile europene, acum, pe ceea ce este clasic, în acest moment, nu poate fi introdusă acea discuție. Există o variantă, cea legată de Programul Operațional de Transport, cel care va intra în funcțiune, să putem adăuga această descărcare. Nu e singura, sunt multe alte descărcări care se fac, inclusiv descărcarea de la Sântuhalm va fi făcută pe fonduri europene. Aceasta (inersecția DN7 cu Dn76) vrem să o facem așa (pe fonduri europene – n.r.), fiind undeva la 160 de milioane de lei. Cam atât sunt costurile. Nu e o sumă mică, și mi-aș dori să o avem din fonduri europene, dacă nu, rămâne din bugetul de stat”, a mai precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Sursa foto: Google Maps

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *