Prefectul judeţului Hunedoara, Călin Marian, le-a cerut directorilor de școli să depună proiecte pentru digitalizarea şcolilor, cu finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara este cel care va monitoriza școlile, pentru a se asigura că directorii depun proiecte.
Prefectul a convocat, ieri, o întâlnire cu inspectorii şcolari din judeţ, cărora le-a transmis că digitalizarea școlilor este esențială
„Este esențial ca toate școlile hunedorene să depună proiecte în acest apel. Este șansa noastră să tehnologizăm unitățile de învățământ, altfel decât prin intermediul bugetului administrațiilor publice locale. Avem informațiile necesare, ghidurile au fost puse în dezbatere și au fost realizate întâlniri cu directorii școlilor pentru a discuta despre ceea ce se poate concretiza în viitorul apropiat.
Tehnologiile secolului 21, precum tabletele inteligente, laptopurile sau calculatoarele, sunt indispensabile realității în care trăim, iar generațiile actuale navighează cu multă ușurință pe acestea, însă, de cele mai multe ori, doar acasă.
Nu doresc să omit din această discuție renovarea unităților de învățământ, dotarea sălilor de clasă cu mobilier nou, asigurarea unui mediu de dezvoltare armonios pentru tinerii noștri”, a spus prefectul județului Hunedoara, Călin Marian.
Pentru fiecare zonă din județul Hunedoara au fost atribuiți câte doi inspectori școlari, care să monitorizeze situația din fiecare școală.
„Nu tolerez incapacitatea de a depune proiecte pe această linie de finanțare, nu admit să existe un beneficiar eligibil și acesta să nu fi încercat să atragă sumele de bani destinate îmbunătățirii mediului în care învață tinerii noștri. În acest sens, am solicitat ca din două în două săptămâni să fie realizată o raportare asupra stadiului depunerii proiectelor. În calitate de prefect al județului Hunedoara, voi depune toate diligențele necesare pentru a deveni un județ digitalizat”, mai spune Călin Marian.
În cadrul discuției cu inspectorii școlari, prefectul a ridicat și problema copiilor care fac kilometri întregi până la școală și înapoi.
„Chiar dacă nu sunt adeptul învățământului simultan, în loc ca elevii să parcurgă zilnic, pe un traseu dus-întors, zeci de kilometri pentru a avea acces la educație, înclin totuși spre această opțiune. Este firesc să existe acces la educație chiar în satul în care locuiesc, fără a fi nevoiți să facă naveta”, mai declară prefectul Călin Marian.