fbpx
  • 0747.305.190
  • redactie@stiridinhunedoara.ro
  • Deva, județul Hunedoara

Concurs de antreprenoriat la Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria” din Deva, în cadrul unui proiect ERASMUS. Banii investiți și profitul realizat de elevi vor fi donați către UNICEF, pentru a ajunge la victimele războiului din Ucraina

Activitate inedită la Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria” din Deva. Elevii care fac parte din proiectul ERASMUS+„Digital vs Tradițional” au participat la un concurs de antreprenoriat și au învățat primii pași ai managementului unei afaceri. Toți banii investiți, dar și profitul obținut în urma proiectului vor fi donați către UNICEF, pentru a ajunge la victimele războiului din Ucraina.

Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria” din Deva este implicat în proiectul ERASMUS+ „Digital vs Traditional”, alături de școli partenere din cinci țări, Turcia, Franța, Spania, Polonia și Letonia.

Pe lângă tema de actualitate a proiectului derulat, informațiile vaste acumulate, schimbul de experiențe și bune practici din cadrul mobilităților, organizarea unor activități cultural – recreative este ocazia perfectă pentru elevi de a se dezvolta personal.

Iar dezvoltarea elevilor care participă la astfel de proiecte se face pe mai multe direcții. Plecând de la construirea încrederii în sine, de la relațiile strânse pe care le trasează cu participanții la proiect din școală, eliminarea unor stereotipuri și a unor prejudecăți, comunicarea eficientă și creativă, petrecerea unui timp de calitate împreună, coeziunea grupului, dar și educație financiară și ajungând chiar la managementul afacerii.

Elevii au făcut concurs de antreprenoriat

În această sferă s-a înscris și una dintre activitățile proiectului Erasmus derulată în această perioadă, concursul de antreprenoriat, care a prevăzut ca grupurile de elevi implicați în proiect să investească 100 euro pentru a câștiga cât mai mult din această investiție. În final, suma a fost dublată după cele două activități, banii urmând a fi donați, prin UNICEF, victimelor războiului din Ucraina.

Maria Prisecaru, Adrian Bălos, Flavia Fluieraș, Cristina Purcărescu, Cristiana Papa, Daria Josan, Selena Vasile, Karina Lungu, Natalia Baltă-Lazăr, Timeea Băgăianu, Denisa Demeter, Karina Prisecaru, Anamaria Moldovan și Mina Mondea sunt elevii care reprezintă nucleul acestei acțiuni, cei care s-au mobilizat, au pus suflet și mult profesionalism într-o activitate importantă a proiectului.

Selena Vasile, Karina Lungu, Natalia Baltă-Lazăr din clasa a X-a A, împreună cu alți elevi din clasa IX-a A au creat inele și brățări din sârmă de cupru argintată, în atelierul profesorului Mircea Lac.

Sarah Ajtay, Irina Lăscău, Paula Morar, Yara Faur, Alexandra Sava, Ioana Balint, Gabriela Spătăcean, Anita Beregszaszy, Gabriela Gostian, Alexandra Trif, din clasa a VII-a D, au ajutat făcând brățări pentru Târgul Erasmus.

Prima etapă a investiției a constat în organizarea minuțioasă a unei discoteci în sala festivă a colegiului, în data de 28.11.2022, la care au participat toți elevii din școală implicați în proiect. Mobilizarea acestora, împreună cu profesorii participanți la proiect, a fost una exemplară. Vestimentația, recuzita, decorul, materialele și mijloacele audio-video utilizate, jocul de lumini, versurile și linia melodică a hiturilor ascultate recreând la indigo atmosfera anilor 70-80. Martorii reușitei acestei acțiuni sunt chiar fotografiile realizate de elevi cu ajutorul aparatelor foto polaroid, un alt trend al acelei perioade.

Acest tip de activitate a avut un impact pozitiv asupra elevilor implicați în proiect, aceștia venind cu propunerea păstrării acestei tradiții de a organiza astfel de discoteci tematice, alături de implicarea concretă în investiții financiare reale, ceea ce ar putea avea un rol important pentru viitorul lor. Suma provenită din vânzarea biletelor de acces la discotecă, a fost contabilizată pentru etapa următoare, efectuarea donației.

blank

Primii pași în managementul financiar, învățați în școală

În data de 6.12.2022, elevii din cadrul proiectului au continuat direcția managementului financiar și au organizat „Târgul Erasmus”, în cadrul căruia au valorificat obiecte confecționate din materiale reciclabile, bijuterii, decorațiuni, dulciuri specifice acestui sezon, respectând tema „Digital vs Tradițional”. Și de data aceasta, acțiunea a avut un feedback pozitiv din partea tuturor, elevi și cadre didactice, investiția în materii prime fiind recuperată, înregistrându-se profit, care urmează să fie donat tot Ucrainei.

Încă o dată, elevii implicați în proiect au dovedit, alăturându-se acțiunilor similare organizate de ceilalți parteneri, apartenența la o mare familie care își pregătește viitorii cetățeni în spiritul umanității, al dorinței de cunoaștere, a păstrării tradiției și a necesității digitalizării, al valorilor înalte care ne caracterizează ca țară, ca națiune, ca oameni.

„Pentru mine, această activitate a venit ca o gură de aer rece. La început am crezut că nu voi face față provocărilor, dar pe parcurs mi-am dat seama că totul se aranjează exact așa cum trebuie, iar, în final, s-a dovedit a fi o experiența inedită din care am avut multe de învățat”, a spus Daria Josan, elevă în clasa a X-a A, la Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria” din Deva. 

„Pentru mine, această activitate a fost ceva neașteptat. La început m-am gândit ca nu o să reușim să strângem suficiente donații, dar s-a dovedit, din nou, că oamenii au o inimă mare care vrea să ajute suflete nevinovate, indiferent de stadiul în care se află. Am muncit mult pentru a dovedi că se poate, dar doar prin munca, teama de la început și perseverență se va ajunge acolo unde oamenii își doresc”, a povestit Maria Prisecaru, elevă în clasa a X-a FS, a Colegiului Național Pedagogic „Regina Maria” din Deva.

„Aceasta activitate m-a ajutat sa conștientizez mai bine spiritul de echipa pe care îl avem, creativitatea și puterea de care noi, ca un întreg, dăm dovada. Am parcurs un drum lung și, cu toate că ne-am lovit de câteva obstacole, rezultatul final ne-a adus o foarte mare satisfacție tuturor”, spune Flavia Fluieraș, din clasa a X-a A.

„Prin această activitate am reușit să ies din zona mea de confort, să descopăr caractere diferite și oameni extraordinari. Inițial am ezitat, crezând că aceste activități nu mă reprezintă, însă pot spune că m-am înșelat. Mi-am descoperit latura creativă, spiritul de echipă, curajul și încredea. De asemenea, rezultatul acestei experiențe a fost unul pe măsură, câștigând multe calități, dar și prietenii”, declaraă Cristiana Papa, din clasa a X-a A.

„Acest proiect a fost o necunoscută pentru mine de la început. Nu am crezut că voi reuși să țin pasul cu cunoștințele celorlalți, dar m-am depășit pe mine și așteptările mele. Împreună cu acești oameni am format o echipă de care sunt mândră și am obținut un rezultat care părea ca un vis. Am câștigat experiență, prieteni și normal, rezultate. Aceasta a fost prima dată când m-am simțit parte în totalitate dintr-o echipa adevărată și sunt recunoscătoare pentru oportunitate”, spune Timeea Băgăianu, elevă în clasa a VII-a E.

„Aceasta activitate a însemnat pentru mine, o modalitate de a ieși din zona de confort, întrucât a reprezentat ceva complet diferit de ceea ce eram obișnuită, în cadrul proiectului Digital vs Traditional. Astfel, consider că am reușit cu toții sa ne dezvoltam spiritul de muncă în echipă, învățând să ne ascultam unii pe ceilalți și să lucrăm împreună pentru a avea un rezultat pe măsură. Mă bucur nespus că am reușit să strângem atât de multe donații și sper din suflet că vor fi de ajutor tuturor celor care au nevoie de sprijinul nostru”, spune și Karina Lungu, din clasa a X-a A.

„Prin intermediul activității propuse în cadrul programului Erasmus+ Digital vs Traditional am avut ocazia de a intra, pentru câteva zile, în pielea unui antreprenor, am conștientizat pe această cale că fiecare lucru mic are în spate ore de muncă și, de asemenea, că lucrurile minunate se realizează în echipă. Am învățat să lucrăm împreună, cu drag, știind că prin munca noastră îi putem ajuta pe cei care au nevoie”, spune și Selena Vasile, elevă în clasa a X-a A.

Coordonator proiect,
Prof. Bonta Alina Claudia

Echipa de proiect,
Dir. Prof. Tripa Louise Gabriel
Dir. Adj. prof. dr. Dumitru Rus
Prof. Elena Mihu
Prof. dr. Păunescu Iuliana
Prof. Mitrescu Maria

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *